Економіка 11 клас

Урок-гра
з економіки  
в 11  класі
«Економічний бій »
З теми: «Гроші,їх функції та види

Тема:Гроші їх функції та види.
Мета уроку:  визначити оновні функції грошей, види грошей, сучасні форми грошових розрахунків,  розвивати економічне мислення, стимулювати пізнавальний інтерес, уміння співвідносити теоретичні знання з практикою, виховувати  уважність , культуру праці.
узагальнити і систематизувати знання учнів з економіки, розвивати творче мислення, ініціативу, уміння обґрунтувати свої думки, інтерес до набутих економічних знань, активізувати групову розумову діяльність
Розвиваюча : Навчати учнів аналізувати, робити логічні висновки , творчо підходити до відповідей на поставлені запитання , спираючись на раніше вивчений матеріал.
Виховна : Виховувати бережливість , порядність , розуміння фінансової політики в державі.
Методи уроку: словесні (рольова гра); практичні (вправи, задачі).
Обладнання: годинник, гонг, мультимедійна дошка, презентація.
Тип уроку: урок-гра.

Підготовка до гри.
1.  Визначити склади команд по 6 чоловік .
2.  Обрати капітанів команд, назви команд і їх емблеми.
3.  Команди готують по 2 запитання до команди суперників.

Хід гри.
І. Правила гри: (зачитує вчитель)
Гра складається з 4  раундів і в кожному з них для перемоги команді потрібно набрати 5 очок. Час на обговорення запитання 1 хвилина, для завдань  3 раунду 3 хвилини для завдань 4 раунду 10 хвилин. Сигнал до відповіді – піднята сигнальна картка . Відповідати може будь-який член команди. За неповну і нечітку відповідь очко не додається. Першою відповідає та команда, капітан якої першим підняв руку. Якщо її відповідь неправильна, команда суперників має ще 20 секунд на обговорення.
Тадлиця для вчителя.
Команди
І раунд 5 очок
ІІ раунд
ІІІ раунд
ІV раунд
«Гроші»




«Попит»






ІІ.  Початок гри
    І раунд – «Екослов» (економічна розминка для команд).
Вчитель дає визначення економічних понять, а гравці називають їх. Команда, яка швидше визначить про яке поняття йдеться, отримує 1 очко.
1.  Домогосподарства є власниками ресурсів (Так)
2.  У схемі кругообігу представлені два ринки: ринок товарів та ринок товарів. (Ні)
3.  Функція грошей. Учитель отримав заробітну плату (Засіб обігу)
4.  Марина купила нову сукню (Засіб платежу)
5.  Підручник з економіки коштує 25 грн. (міра вартості)
6.  Студент поповнив рахунок мобільного зв’язку (Засіб платежу)
7.  Перевищення видатків над доходами (дефіцит).
8.  Боргове зобов’язання (вексель).
9.  Обов’язкові платежі, які здійснюють фізичні і юридичні особи в бюджет (податки).
10.                    Документ, що посвідчує якість товару (сертифікат).
11.                    Грошове вираження вартості товару (ціна).
12.                    Речовини природи в первісному або частково обробленому вигляді (предмети праці).
13.                    Рішення продавців продати товар (пропозиція).
14.                    Товар, який стихійно виділився з світу товарів, щоб відігравати роль загального еквіваленту (гроші).
Перегляд презентації  «Гроші»
ІІ раунд – «Ерудит»
Командам ставлять запитання творчого і проблемного характеру. Гравці у відповідях мають показати свою ерудицію, уміння обґрунтувати  свої думки.
1.  Як вплине на ціну м’яса телятини збільшення ціни на м'ясо курей?
2.  Продовжіть вислів: « Щасливий не той, у кого багато грошей, а той…. (кому їх вистачає).

3.  Послухайте уважно вислів одного з економістів: «Бджола збирає нектар не для того, щоб запилювати квіти, вона бажає отримати мед. У кінцевому ж рахунку вона служить інтересам квітів. Те ж саме відбувається і з підприємництвом» Поясніть аналогію.
4.  Яку функцію виконують гроші, якщо їх віддають у банк під процент?
5.  Чи діє закон попиту на монополістичному ринку?
6.  Що станеться на товарному ринку з ціною на молоко, якщо збільшиться кількість корів і зменшаться доходи споживачів?
7.  Продовжіть прислів’я: «Хочеш втратити друга….»(дай йому в борг гроші).
8.  Коли б за помахом чарівної палички всі люди мали змогу отрумувати все, що побажають, то як це б вплинуло на економічну науку?

Перегляд презентації Попит та пропозиція



ІІІ раунд – «Комбінований».
1.  Вікторина «Ти мені – я тобі».
Команди ставлять одна одній по черзі  по 2 завчасно підготовлені запитання.
2.  Вікторина «Учень скаже, як  зав'яже».
Командам пропонується згадати прислів’я або приказки про гроші або про працю.
3.  Конкурс «Економічна загадка»
«Без рук, без ніг, без голови, а весь світ обійшли» (гроші.)
4.  Конкурс «Головоломка».
Знайдіть правильну відповідь у колонці Б і поставте її номер напроти колонки А.

№п/п
А
№п/п
Б
1
Монети

Письмове зобов’язання боржника оплатити визначену суму грошей у визначений час
2
Паперові гроші

Гроші, створені міжнародними організаціями для здійснення розрахунків між країнами
3
Чек

Розрахунковий засіб, який найчастіше видається банками своїм клієнтам
4
Вексель

Гроші, які виплавляються з малоцінних металів і використовуються для розмінювання паперових грошей
5
Кредитна картка

Контроль за станом руху коштів власника грошей, який передав їх у банк
6
Банківський рахунок

Наказ власника банківського рахунку перерахувати певну суму на користь пред’явника
7
Міжнародні гроші

Монети, паперові гроші, чеки
8
М

Казначейські білети або банкноти, які використовуються як засіб обігу і платежу


ІV раунд – «Швидше, більше»
Тестові питання кожній команді. Виграє раунд той, хто швидше дасть 5 правильних відповідей.
1.  Яке положення розкриває сутність грошей як економічної категорії:
а) гроші – це грошові білети і розмінна монета;
б) гроші – це загальний еквівалент обміну товарів;
в) гроші – це золоті й срібні монети.
2.  Яку функцію виконують гроші, надаючи вартості товару форми ціни?
а) міри вартості;
б) засобу обігу;
в) засобу платежу.
3.  Яка країна вважається батьківщиною паперових грошей?
а) Англія;
б) Китай;
в) Греція;
г) Франція.
  4. Крива попиту ілюструє залежність:
а) ціни від попиту;
б) обернено-пропорційну залежність попиту від ціни;
в) величину попиту від пропозиції;
г) величину попиту від сезонної реалізації товару.
5.  Величина попиту перевищує величину пропозиції. Це приклад:
а) закону спадної граничної корисності;
б) феномену Гіффена;
в) дефіциту;
г) надлишку.
6.  Найбільш суттєвим для ринкової економіки є:
а) ефективні профспілки;
б) відповідальні дії підприємців;
в) державне регулювання;
г) активна конкуренція.
7.  У ринковій економіці конкуренція:
а) допомагає подолати економічний спад;
б) призводить до зростання безробіття;
в) прискорює інфляцію;
г) сприяє досягненню рівноваги між попитом і пропозицією.
8.  Який з приведених принципів відноситься до ринкової економіки?
а) централізм;
б) свобода вибору;
в) ієрархія управління;
г) зрівняльність.
9.  Сучасна економічна система України:
а) ринкова економіка;
б) мішана економіка;
в) командна економіка;
г) перехідна економіка.
10.                    Якими причинами можна пояснити існування економічних проблем?
а) зростання населення Землі;
б) наявність безробіття та інфляції;
в) безмежність потреб та обмеженість ресурсів;
г) забрудненням навколишнього середовища.
1.  Економічна розминка.
 Умови: Працюють усі учні. Завдання не оцінюються.
-     Замініть одним словом відносини, описані в прислів'ї: «Міняю шило на мило» (Бартер).
-                  Що виконувало роль перших грошей у давні часи ? (Збіжжя,
худоба).
-                  Зворотна сторона монети - ...? ( Реверс).
-                  Як називається місце, де карбують гроші? (Монетний двір).
-                  Не май сто рублів, а май ....(сто друзів).
-     Як називається місце продажу товарів, де купує товар той, хто платить більше? (Аукціон).
-                                                                         Паперові гроші -      (банкноти).
-     За що покарала кобиляча голова бабину дочку ? (За лінощі, грубість).
-                  В яких відомих оповіданнях прославляється працелюбність ?
( «Віл і Садівник» В. Сухомлинського, «Коваль щастя» А.Саксе).


ІІІ Підведення підсумків гри, оцінювання  та нагородження переможців.
Домашнє завдання. Повторити §8,9,10.
    Проаналізуйте, які товари та послуги і за якою ціною були придбані та які платежі були здійснені вашою родиною впродовж тижня.
 Які функції виконували гроші в цих випадках?






Немає коментарів:

Дописати коментар