Урок-гра
з економіки
в 11 класі
«Економічний бій »
З теми: «Гроші,їх
функції та види
Тема:Гроші їх функції та види.
Мета уроку: визначити оновні функції грошей,
види грошей, сучасні форми грошових розрахунків, розвивати економічне мислення, стимулювати
пізнавальний інтерес, уміння співвідносити теоретичні знання з практикою,
виховувати уважність , культуру праці.
узагальнити і
систематизувати знання учнів з економіки, розвивати творче мислення,
ініціативу, уміння обґрунтувати свої думки, інтерес до набутих економічних
знань, активізувати групову розумову діяльність
Розвиваюча : Навчати учнів аналізувати, робити логічні висновки , творчо підходити до
відповідей на поставлені запитання , спираючись на раніше вивчений матеріал.
Виховна : Виховувати бережливість , порядність , розуміння фінансової політики в
державі.
Методи уроку: словесні (рольова гра); практичні (вправи, задачі).
Обладнання: годинник, гонг, мультимедійна дошка, презентація.
Тип уроку: урок-гра.
Підготовка до гри.
1.
Визначити склади команд по 6 чоловік .
2.
Обрати капітанів команд, назви команд і їх емблеми.
3.
Команди готують по 2 запитання до команди суперників.
Хід гри.
І. Правила гри: (зачитує вчитель)
Гра складається з 4
раундів і в кожному з них для перемоги
команді потрібно набрати 5 очок. Час на обговорення запитання 1 хвилина, для
завдань 3 раунду 3 хвилини для завдань 4
раунду 10 хвилин. Сигнал до відповіді – піднята сигнальна картка . Відповідати
може будь-який член команди. За неповну і нечітку відповідь очко не додається.
Першою відповідає та команда, капітан якої першим підняв руку. Якщо її
відповідь неправильна, команда суперників має ще 20 секунд на обговорення.
Тадлиця для
вчителя.
Команди
|
І раунд 5 очок
|
ІІ раунд
|
ІІІ раунд
|
ІV раунд
|
«Гроші»
|
||||
«Попит»
|
ІІ. Початок
гри
І
раунд – «Екослов» (економічна розминка для команд).
Вчитель дає
визначення економічних понять, а гравці називають їх. Команда, яка швидше визначить
про яке поняття йдеться, отримує 1 очко.
1.
Домогосподарства є власниками ресурсів (Так)
2.
У схемі кругообігу представлені два ринки: ринок товарів
та ринок товарів. (Ні)
3.
Функція грошей. Учитель отримав заробітну плату (Засіб
обігу)
4.
Марина купила нову сукню (Засіб платежу)
5.
Підручник з економіки коштує 25 грн. (міра вартості)
6.
Студент поповнив рахунок мобільного зв’язку (Засіб
платежу)
7.
Перевищення видатків над доходами (дефіцит).
8.
Боргове зобов’язання (вексель).
9.
Обов’язкові платежі, які здійснюють фізичні і юридичні
особи в бюджет (податки).
10.
Документ, що посвідчує якість товару (сертифікат).
11.
Грошове вираження вартості товару (ціна).
12.
Речовини природи в первісному або частково обробленому
вигляді (предмети праці).
13.
Рішення продавців продати товар (пропозиція).
14.
Товар, який стихійно виділився з світу товарів, щоб
відігравати роль загального еквіваленту (гроші).
Перегляд презентації «Гроші»
ІІ раунд – «Ерудит»
Командам ставлять
запитання творчого і проблемного характеру. Гравці у відповідях мають показати
свою ерудицію, уміння обґрунтувати свої
думки.
1.
Як вплине на ціну м’яса телятини збільшення ціни на м'ясо
курей?
2.
Продовжіть вислів: « Щасливий не той, у кого багато
грошей, а той…. (кому їх вистачає).
3.
Послухайте уважно вислів одного з економістів: «Бджола
збирає нектар не для того, щоб запилювати квіти, вона бажає отримати мед. У
кінцевому ж рахунку вона служить інтересам квітів. Те ж саме відбувається і з
підприємництвом» Поясніть аналогію.
4.
Яку функцію виконують гроші, якщо їх віддають у банк під
процент?
5.
Чи діє закон попиту на монополістичному ринку?
6.
Що станеться на товарному ринку з ціною на молоко, якщо
збільшиться кількість корів і зменшаться доходи споживачів?
7.
Продовжіть прислів’я: «Хочеш втратити друга….»(дай йому в
борг гроші).
8.
Коли б за помахом чарівної палички всі люди мали змогу
отрумувати все, що побажають, то як це б вплинуло на економічну науку?
Перегляд презентації Попит та пропозиція
ІІІ раунд – «Комбінований».
1.
Вікторина «Ти мені – я тобі».
Команди ставлять
одна одній по черзі по 2 завчасно
підготовлені запитання.
2.
Вікторина «Учень скаже, як зав'яже».
Командам
пропонується згадати прислів’я або приказки про гроші або про працю.
3.
Конкурс «Економічна загадка»
«Без рук, без ніг,
без голови, а весь світ обійшли» (гроші.)
4.
Конкурс «Головоломка».
Знайдіть правильну
відповідь у колонці Б і поставте її номер напроти колонки А.
№п/п
|
А
|
№п/п
|
Б
|
1
|
Монети
|
Письмове зобов’язання боржника оплатити визначену суму
грошей у визначений час
|
|
2
|
Паперові гроші
|
Гроші, створені міжнародними організаціями для
здійснення розрахунків між країнами
|
|
3
|
Чек
|
Розрахунковий засіб, який найчастіше видається банками
своїм клієнтам
|
|
4
|
Вексель
|
Гроші, які виплавляються з малоцінних металів і
використовуються для розмінювання паперових грошей
|
|
5
|
Кредитна картка
|
Контроль за станом руху коштів власника грошей, який
передав їх у банк
|
|
6
|
Банківський рахунок
|
Наказ власника банківського рахунку перерахувати певну
суму на користь пред’явника
|
|
7
|
Міжнародні гроші
|
Монети, паперові гроші, чеки
|
|
8
|
М₁
|
Казначейські білети або банкноти, які використовуються
як засіб обігу і платежу
|
ІV раунд – «Швидше, більше»
Тестові питання кожній команді. Виграє раунд той, хто швидше дасть 5
правильних відповідей.
1.
Яке положення розкриває сутність грошей як економічної
категорії:
а) гроші – це
грошові білети і розмінна монета;
б) гроші – це
загальний еквівалент обміну товарів;
в) гроші – це
золоті й срібні монети.
2.
Яку функцію виконують гроші, надаючи вартості товару
форми ціни?
а) міри вартості;
б) засобу обігу;
в) засобу платежу.
3.
Яка країна вважається батьківщиною паперових грошей?
а) Англія;
б) Китай;
в) Греція;
г) Франція.
4. Крива попиту ілюструє залежність:
а) ціни від попиту;
б)
обернено-пропорційну залежність попиту від ціни;
в) величину попиту
від пропозиції;
г) величину попиту
від сезонної реалізації товару.
5.
Величина попиту перевищує величину пропозиції. Це
приклад:
а) закону спадної
граничної корисності;
б) феномену
Гіффена;
в) дефіциту;
г) надлишку.
6.
Найбільш суттєвим для ринкової економіки є:
а) ефективні
профспілки;
б) відповідальні
дії підприємців;
в) державне
регулювання;
г) активна
конкуренція.
7.
У ринковій економіці конкуренція:
а) допомагає
подолати економічний спад;
б) призводить до
зростання безробіття;
в) прискорює
інфляцію;
г) сприяє
досягненню рівноваги між попитом і пропозицією.
8.
Який з приведених принципів відноситься до ринкової
економіки?
а) централізм;
б) свобода вибору;
в) ієрархія
управління;
г) зрівняльність.
9.
Сучасна економічна система України:
а) ринкова
економіка;
б) мішана
економіка;
в) командна
економіка;
г) перехідна
економіка.
10.
Якими причинами можна пояснити існування економічних
проблем?
а) зростання
населення Землі;
б) наявність
безробіття та інфляції;
в) безмежність
потреб та обмеженість ресурсів;
г) забрудненням
навколишнього середовища.
1. Економічна
розминка.
Умови: Працюють усі учні. Завдання не оцінюються.
-
Замініть одним
словом відносини, описані в прислів'ї: «Міняю шило на мило» (Бартер).
-
Що виконувало
роль перших грошей у давні часи ? (Збіжжя,
худоба).
-
Зворотна сторона
монети - ...? ( Реверс).
-
Як називається
місце, де карбують гроші? (Монетний двір).
-
Не май сто
рублів, а май ....(сто друзів).
-
Як називається
місце продажу товарів, де купує товар той, хто платить більше? (Аукціон).
-
Паперові гроші - (банкноти).
-
За що покарала
кобиляча голова бабину дочку ? (За лінощі, грубість).
-
В яких відомих
оповіданнях прославляється працелюбність ?
( «Віл і Садівник» В. Сухомлинського, «Коваль
щастя» А.Саксе).
ІІІ Підведення підсумків гри, оцінювання та нагородження переможців.
Домашнє завдання. Повторити §8,9,10.
Проаналізуйте, які товари та послуги і за якою ціною були
придбані та які платежі були здійснені вашою родиною впродовж тижня.
Які функції виконували гроші в цих
випадках?
гроші from galia galiademkiv
Немає коментарів:
Дописати коментар