Географія 8 клас

ВИХОВНИЙ ЗАХІД НА ТЕМУ:

НЕХАЙ ЗЕМЛЯ КВІТУЄ ВСЮДИ –
ПРИРОДУ ЗБЕРЕЖІМО, ЛЮДИ!



ЕКОЛОГІЧНИЙ ВЕЧІР
Мета: виховувати в учнів почуття прекрасного, любов до природи рідного краю та шанобливе ставлення до неї;  формувати  вміння встановлювати зв`язок між природними об`єктами, формувати життєві вміння та навички в поведінці з природою.
Оладнання: плакати, дитячі малюнки на захист природи, квіти, мультимедійна дошка,
Посібник «Зелена планета».
                                             Хід заходу

Учитель. Усі ми живемо на одній планеті – Земля. Дихаємо повітрям спільної земної атмосфери.Ми – діти Природи, а не її володарі, Підкорювачі, Перетворювачі. Але діти особливі – неслухняні, вередливі. Такими нас зробила еволюція. Як же досягти того, щоб ці «вередливі» діти відчули себе частиною Природи, зрозуміли, що втручання у Природу може спричинити вкрай небажані наслідки не лише для Природи, але й для Людини Розумної?
Ведучий1 Що значить природа для людини? Як вона впливає на життя та господарську діяльність людей? Зміни природи під впливом господарської діяльності – головні питання екологічного вечора.    
  Ведучий2 Наше довкілля, рідна природа чарує нас в усі пори року. Ми, українці, маємо гордитися тим, що доля подарувала нам це диво – чарівну й неповторну красу природи. Та багатства природи небезмежні. Маємо їх дбайливо оберігати, як порядні господарі. Так роблять в усьому світі, бо проблеми екології, охорони природи нині найважливіші, адже природа – це наше життя, наше здоров’я.
(На сцену учні виносять букети квітів)
Учень1 Дерева, кущі, лугові, польові й лісові квіти ростуть не для того, щоб ми їх ламали, топтали, рвали, нищили.
Учень2. Навіть дикі звірі тихо поводяться в лісі – невже ми виховані гірше за них? Не лякаймо птахів своїм вереском: вони ж звикли до мелодійного співу й щебетання.
Учень3Вогонь – страшний ворог лісу, природи й усього живого. Тож не грайтеся в лісі з вогнем. Обривки газет, поліетиленові торбинки, пляшки, банки з-під консервів – свідчення, що на природі побував її губитель. Невже ним є саме ти? Вирізавши на дереві своє ім’я, ти увічнюєш своє дикунство.
Залишаючи місце відпочинку на лоні природи, подбай, щоб воно було не в гіршому, а в кращому стані, ніж ти застав.
Учень.
Злетіла в небо біла птиця
На землю глянуть з висоти.
Не цілься, опусти рушницю
Лебідку не осироти.
Природу  брать на глум не можна –
Усекараюча вона
В ній кожна птаха, брунька кожна –
Не зайвина, не зайвина.
Ми у природі – в ріднім домі,
А в домі має бути лад,
Щоб гуготів вогонь у домні
І плодом радувався сад
Клади розумно зерно в ложе
Тай будь щасливий на віку, -
Природу  мати допоможе
Сягнути сонця колоску.
А як покличе – озовися
І не скажи природі: ні.
Тоді усі здолаєш висі –
Космічні висі і земні.
Перегляд мультимедійної презентації на тему «Природа – матінка Землі»
Учитель. Завдання учням





Проблемне питання. Які висновки про взаємозв`язок компонентів природи та можливі наслідки впливу діяльності людини принаймі на один із них ви можете зробити на підставі цієї схеми?
Учні наводять приклади.
*      За останнє століття загублено 40% лісових масивів, що існували на Землі.
*      Антропогенні порушення в природі створили загрозу так званого парникового ефекту.
*      За 100 років середня температура на Землі підвищилась на 0,5 – 0,16 °С. якщо температура повітря зросте; то кліматичні зони зміняться на сотні кілометрів. Зливи заллють північні країни.
Висновок учня. Можливу шкоду від «парникового ефекту» можна порівняти з наслідками війни.
Учитель. Цей приклад дозволяє нам зрозуміти різноманітність зв`язків у природі, важливість кожного компонента в природному комплексі.
Ведуча:

Природо рідна, всі ми твої діти,
Про тебе дбати мусимо весь час,
Щоб все жило, щоб все цвіло довкола
Й не соромно тобі було за нас.

Ведучий:
Природо! Ти – наш другий дім,
Колиско мила, берегине славна.
Щоб нам у ньому затишно було,

Учень. Ми з вами живемо в Україні. Яким є екологічний стан нашої природи?

Учні.
*     До переліку міст з найвищим рівнем забруднення повітря потрапили 13 міст Ураїни. Це Донецьк, Одеса, Запоріжжя, Макіївка, Маріуполь, Дніпропетровськ,Горлівка, Єнакієве, Кривий Ріг, Слов`янськ, Дзержинськ, Ялта, Луганськ.
*     Триває деградація грунтів, зниження їх родючості. Еродовано кожен третій гектар ріллі. Щорічно в Україні руйнується близько 20 тис га землі.
*     На територіях забруднених внаслідок Чорнобильської катастрофи проживає понад 2,5 млн.  осіб.
Учень.
Природа нам – як рідний дім.
Вона усім – як мати,
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
Не рви трави товсті жмути,
Не рви в букети квіти.
Все, що навколо бачиш ти,
Рости повинно й жити.
Не рви, не нищи, не зруйнуй –
Це заповідь для тебе,
Красу планети не зіпсуй –
Вона одна під небом.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним,
Люби і бережи її,
Будь гідним її сином!

Ведучий: І на пам'ять спливає пророцтво великого Кобзаря: «Схаменіться, будьте люди, бо лихо вам буде!»
Учень.
Калину посади ти під вікном своїм,
До неї птахи будуть прилітати.
Повір, мій друже, з вдячністю вони
Для тебе будуть весело співати.

Пісня “Калинка моя, калинка”
Цвіте калина біля хати,
Як символ щастя і добра.
Ти не посмій її ламати,
Нехай чарує всіх вона.
Пр.: Калина моя, калина,
Немов молода дівчина.
Краса її чиста та ніжна
Залишиться в серці моїм.
Цвіте калина біля хати,
Оберігає від біди.
І наче хоче нам сказати
Щоб берегли її завжди.
Пр.

Ведуча:
Сьогодні свято наше від душі
Присвячуємо Тобі, Природо рідна.
Відкрий нам двері в Храм свій чарівний,
Й нехай увійде у нього той, хто цього гідний.

Виходить дівчина Природа, одягнена у зелену сукню, з вікном на голові.

Природа:
Жила спокійно я у своїм царстві,
Усе навколо так цвіло, манило.
Раділа сонцю, щебетанню птахів,
І кожен день давав все нові сили.
Була веселою я у житті своєму.
І з кожним днем добрішою ставала
Я щедро дарувала всім дарунки,
Всю свою душу людям віддавала.
Та десь щось загуло, загуркотіло,
І хтось порушив мирне існування
Заметушились птахи, звірі, квіти:
Чи доживемо ми ще до світання?
Живуть вони, але життя згасає
Благаю люди, нас ви захистіть.
Бо ми всі гинем, чуєте, ми гинем!
Чому? За що? Хоч ви мені скажіть. (Плаче, вибігає)

Перегляд відео із посібника «Зелена планета» розділ «Цінності» тема «Здоров’я та довкілля»

Ведучий.
Правопорушення в сфері охорони і використання природно-заповідного фонду, підставами притягнення винних до юридичрої відповідальності:

*      нецілове використання територій та об´єктів природно-заповідного фонду, порушення вимог проектів створення та організації територій природно-заповідного фонду.
*      Здійснення в межах території та об´єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон забороненої господарської діяльності.
*      Перевищення допустимих хімічних, фізичних, біотичних та інших впливів і антропогенних навантажень, порушення вимог наданих дозволів на використання територій  та об´єктів природно-заповідного фонду.
*      Самочинна зміна меж, відведення територій та об´єктів природно-заповідного фонду для інших потреб.

    Ведуча. 
 ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ОХОРОНИ ПРИРОДИ

*      Збереження природних комплексів та об´єктів на території України.
*      Проведення наукових досліджень і спостережень за станом навколишнього природного середовища.
*      Розробка природоохоронних рекомендацій.
*      Поширення екологічних знань.
*      Здійснення протипожежних і санітарних заходів, що не порушують режиму зеповідника.
*      Збір колекційних те інших матеріалів.
*      Проведення освітньо - виховної роботи.


 Ведучий
  ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ
*      Будівництво споруд, шляхів, лінійних та інших об'єктів транспорту і зв'язку не пов'язаних з діяльністю природних заповідників.
*      розведення вогнищ, влаштування місць відпочинку населення.
*      лісосплав.
*      геологорозвідувальні роботи.
*      розробка корисних копалин.
*      порушення грунтового покриву.
*      застосування хімічних засобів.
*      випасання худоби.
*      мисливство, рибальство...


Перегляд відео із посібника «Зелена планета» розділ «Цінності» тема «Права громадян»
Учасники виконують пісню.

Люди світу, на хвилинку встаньте, (2)
Слухайте –(2)
Звучить останній дзвін.
Що ж він нам сьогодні сповіщає? (2)
Б'є тривогу він. (2)
Клич летить (2)
По всій планеті,
Закликає чесні всі серця:
Люди світу!
Будьте завжди пильні.
Збережімо ми (2)
Спільний дім – Земля.

Учитель.
*      Вирощуйте кімнатні рослини. Вони здатні протягом 24 год. поглинути до 87% забруднень з повітря, в тому числі - бензол, трихлофетан, формальдегід та ін.
*      Не спалюйте самі й не дозволяйте спалювати іншим опале з дерев листя ні в садах, ні в парках. Опале листя виконує кілька важливих екологічних функцій: воно, як ковдра, захищає коріння дерев зимою від морозу, а влітку – від спеки, акумулює вологу, слугує притулком для багатьох корисних істот і, розкладаючись, стає добривом для грунту.

Надзвичайно багата, чарівна й прекрасна природа  Землі, де владарює смілива й прекрасна, мила й великодушна її величність Флора. Всю чистоту світанків, красу й надзвичайну вроду ніжно-білих лілей увібрала в себе ця чарівна планета.

    

Немає коментарів:

Дописати коментар