неділя, 29 березня 2020 р.

Навчання під час карантину 6 клас

ЗНАЧЕННЯ ВОД СУХОДОЛУ ДЛЯ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ. ОХОРОНА ВОД СВІТОВОГО ОКЕАНУ І СУХОДОЛУ (06.04)

Мета: формувати уявлення про значення води в природі та житті людини, про необхідність бережливого ставлення до води; формувати знання про охорону ресурсів Світового океану, дати уявлення про використання їх людиною й екологічні проблеми, що виникають у зв’язку з цим;

   Хід вичення теми
-Пройдіть тестування
https://naurok.com.ua/test/start/85958
Роль води в житті людини, рослин і тварин.
- Яку роль вода відіграє в житті людини? Навіщо і чому вона необхідна? Як людина використовує воду? (Умивається, п'є, готує їжу, миє посуд, підлогу, пере, купається, в опалювальних системах і т.п.).
Кров людини складається на 98% з води, м'язи людини - на 70% з води і взагалі організм людини, мозок, тканини тіла більше, ніж наполовину, складаються з води. Нестача води для людини небезпечніша, ніж голодування: без їжі людина може прожити 30-50 днів, а без води - лише кілька днів. Людина за добу споживає від 3 до 6 літрів води (залежно від клімату).
 Значення та охорона вод суходолу 
-Перегляньте презентацію
Домашнє завдання
-Опрацюйте текст підручника параграф 48
-Опишіть, користуючись атласами, найблищу до вашого населеного пункту річку за планом
  • де починається річка, в якому напрямку тече, куди впадає
  • живлення та режим річки
  • використання річки людиною
  • які заходи вживаються з метою охорони річки



  • Тестування з теми" Гідросфера"(08.04)
  • Виконайте тести на сайті (скрін у приват)
https://naurok.com.ua/test/start/86991
Домашнє завдання
Повторіть текст підручника, параграф 46-48




Тема: Складові біосфери, особливості її поширення на земній кулі. (13.04)
Мета: сформувати в учнів первинні знання про біосферу та її межі, розповісти про різноманітність та розподіл живих організмів на поверхні Землі;
 розвивати вміння логічно мислити, екологічне мислення,  пояснювати закономірності поширення живих організмів;   виховна: виховувати бережливе ставлення до природних багатств.


Хід вивчення матеріалу

Робота з підручником (параграф 49)
Де починається та закінчується життя на Землі. Чи має біосфера чіткі межі?.
Щоб краще це зрозуміти давайте розглянемо малюнок

Чітких меж біосфери немає. Вона розміщується в межах інших оболонок (показую на малюнку). Всі живі організми пристосовуються до життя у різноманітних умовах.

Найбільша кількість живих організмів у біосфері зосереджена біля поверхні суші і води (місця стикання літосфери, атмосфери й гідросфери). На відміну від інших оболонок Землі біосфера не має власних меж, а розміщується в межах інших оболонок. Верхньою межею біосфери вважається шар озону, що знаходиться на висоті 20-25 км. Таким чином, біосфера включає нижню частину атмосфери, всю гідросферу і верхню частину літосфери.

-перегляньте презентацію

- Назвіть природні зони Африки (з півночі на півлень) за картою природних зон атласу.
Чому прироні зони материка повторюються.

Домашнє завдання
Опрацюйте тектс підручника параграф 49
пілготуйте повідомлення (презентацію) про появу перших живих організмів на Землі, використовуючи різноманітні джерела інформації.


Тема: Властивості грунтів.(15.04) 
Грунтовий покрив, карта грунтів
 Мета: розкрити поняття "ґрунт"; ознайомити учнів з природою ґрунту, його      основними властивостями і функціями, сприяти усвідомленню учнями того факту, що утворення ґрунту є довготривалим процесом; наочно представити основні складові ґрунту; ознайомити учнів з різноманітністю ґрунтів України;
  розвивати вміння складати схеми, робити висновки, аналізувати, порівнювати, працювати з малюнками, текстом підручника; допомогти учням усвідомити головні чинники, що загрожують якості ґрунтів
Хід вивчення теми

Видатний чеський письменник Карел Чапек якось помітив, що «людина по суті зовсім не думає про те, що в неї під ногами. Завжди мчить … І найбільше – погляне, які прекрасні хмарки у неї над головою … І жодного разу не подивиться собі під ноги, не похвалить: який прекрасний ґрунт!».
Давайте ми сьогодні не просто похвалимо ґрунт, але і задамо собі запитання, щоб ми хотіли дізнатися про це чудове утворення природи. 
        Грунт. Походження ґрунтів.
Грунт - це верхній пухкий родючий шар землі, де ростуть рослини, мешкають тварини та інші організми. Це не лише земля, по якій ми ходимо, а ще й життєво важлива частина земної поверхні. Товщина ґрунту невелика – від кількох сантиметрів до кількох метрів, але його утворення потребує надзвичайно багато часу.
 Завдання. Складання опорної схеми.

Гірські породи →
Температура →
Вода →                                        ГРУНТО-
Вітер →                                      УТВОРЕННЯ
Бактерії →
Рослини →
Тварини →
 Будова ґрунту.
Якщо у ґрунті викопати ямку завглибшки 50-60 см і одну з її стінок зробити прямовисною, то можна побачити шари ґрунту.
а) Верхній шар найтемніший, він пронизаний корінням рослин, тут живуть численні тварини – черв’яки, жуки, мурашки, кроти. Крім живих організмів в цьому шарі зустрічаються відмерлі частини рослин, рештки дощових червів, комах та інших тварин. Рослинні, тваринні рештки під впливом мікроорганізмів розкладаються і утворюють гумус або перегній – це органічна частина ґрунту. Він може бути від 1 см до 1 м і більше.
б) Нижче – білястий шар (з глибиною кількість гумусу зменшується).
в) Шар, що має червоно-буре або жовто-буре забарвлення – щільний, містить солі заліза і алюмінію.
г) Материнська порода – граніт, вапняк, пісок, глина та інші гірські породи, з яких уподовж мільйонів років і утворюється ґрунт.
    Властивості ґрунтів
1. Родючість               
2. Водопроникність
3. Повітропроникність
 перегляньте презентацію


Домашнє завдання:
Опрацюйте текст підручника параграф 50
-прегляньте мал. 133 Карта грунтів України
-визначте типи грунтів, що знаходяться на території вашої              області, користуючись географічним атласом


Тема Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. (22.04)

Мета: Розвивати вміння виявляти взаємозв’язки між компонентами географічної оболонки, аналітичне мислення; розрізняти позитивні й негативні наслідки впливу людської діяльності на природні комплекси своєї місцевості.
 Виховувати відповідальність за стан нашої планети; виявляти порушення природної рівноваги та пропонувати шляхи їх усунення;виховувати відповідальність за збереження цілісності географічної оболонки.


Хід вивчення теми


Природний комплекс — сполучення компонентів (складових частин) природи, які взаємодіють між собою й утворюють єдину систему. До компонентів природного комплексу належать повітря атмосфери, води гідросфери, рельєф і гірські породи літосфери, ґрунти й живі організми.

Перегляд  відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=A-G__BujrO0
Різноманітність  природних комплексів
Метод «Практикум» (робота зі схемою)
Укажіть райони, найбільш  сприятливі для існування окремих представників рослинного чи тваринного світу. Для цього дайте відповіді на такі запитання:
1.На якій висоті можна виявити бактерії  та пилок рослин?
2.На якій максимальній глибині в океані ще можна зустріти представників ссавців?
3.Які райони океану найбільш освоєні живими організмами?
4.Якірайони суходолу найбільш сприятливі для життєдіяльності представників тваринного і рослинного світу.
переглянь пртезентацію
.Мій  внесок  в  подолання  проблем, що пов’язані зі зміною природних комплексів.
 - А ми можемо якось допомогти вирішити ці проблеми?
Розгляньте схему можливих напрямків природоохоронної діяльності та скажіть, що робить кожен з вас
 На вас очікує  безпосереднє спілкування з природою. Чи готові ви до цього? Давайте подумаємо  і складемо пам’ятку туристові про  правила  поведінки  на  природі. Учнів поділено на три групи. Перша група отримує білі стікери , друга група зелені стікери, третя-сині стікери. А потім всі разом наклеюють на великий  ватман.
Наприклад:
Будьте ввічливі з лісовими жителями: 
1.Не шуміти.
2.Не галасувати.
3.Не співати голосно.
4.Не використовувати  вибухові та легкозаймисті    речовини.
5.Не полювати на тварин.
6.Не пустувати.
7.Не знищувати рослин.
8.Не руйнувати  мурашники, не ловіть комах для створення колекцій.
9.Не збирати незнайомі вам ягоди, гриби.
10. Не руйнувати гнізда пташок.
11.Не розпалювати вогнища  та не гратися з відкритим вогнем.
12.Не забруднювати місць відпочинку, не залишати після себе сміття та відходи.
13. Не закопувати  металеві, пластикові банки, поліетиленові пакети .
14. У природі поводьте себе як у музеї. Адже за вами слідом пройдуть багато інших людей. Вони мають право не менше, ніж ви, насолоджуйтесь красою й багатством природи.

1.Опрацювати текст § 51 підручника 
2. Розгляньте фізичну карту світу. наведіть приклади природних комплексів
3. Підготуйте  міні-проект «Сміття ускладнює життя».
Практична робота 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості. 
Здійсніть віртуальну екскурсію за допомогою програми
Уважно огляньте і опишіть основні елементи рельєфу, охарактеризуйте особливості клімату, тип водойм, склад та умови існування рослинності й тваринного світу.
поясніть, як кожен із компонентів впливає один на одного, який характер живлення водойм, які особливості грунтового покриву, як ці елементи використовуются живими організмами.
Домашнє завдання
Повторіть параграф  51,52
виконайте тести




Немає коментарів:

Дописати коментар