пʼятниця, 20 березня 2020 р.

Навчання під час карантину 8 клас


      СТАТЕВО-ВІКОВИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ СВІТУ Й УКРАЇНИ.
ТРИВАЛІСТЬ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ.
ПРАКТИЧНА РОБОТА 12 «АНАЛІЗ СТАТЕВО-ВІКОВИХ ПІРАМІД УКРАЇНИ ТА ОКРЕМИХ КРАЇН СВІТУ». (03.04)

Мета: формувати в учнів систему знань щодо статево-вікової структури населення України та світу; з'ясувати вплив демографічних процесів на тривалість життя населення; продовжувати формувати навички роботи зі статистичними показниками; виховувати повагу і толерантне ставлення до представників іншої статі, літніх людей.
Хід вивчення матеріалу
Методичний прийом «Час підручника»
За допомогою підручника  (параграф 49)працюємо над визначеннями терміну «вікова структура населення», особливості в різних типах країн.
- перегляньте відеоурок 
Порівняйте статево-віковий склад населення України та окремих країн
Статевий склад населення світу й окремих країн (2015 р.)
Країна
Частка у загальній кількості населення. %
чоловіків
жінок
Світ загалом
50,4
49,6
Бразилія
49,2
50,8
Велика Британія
49,2
50,8
Єгипет_
_50,2_
49,8
Індія
51,6
48,4
Китай
51,9
48,1
Німеччина
49,0
51,0
Пакистан
50,8
49,2
Росія
46,3
_Ш_1
СІЛА
49,4
50,6
Україна
46,0
54,0
Японія
48,7
51,3

На тривалість життя впливають: здоров’я (фізичне, духовне, психічне) та спосіб життя (побут, трудова діяльність, відпочинок, освіта тощо) (мол. 160).


-Тренувальні тестові завдання до практичної роботи 11 «Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу»
Домашнє завдання
-Опрацюйте текст підручника, параграф 49 
-перегляньте мал 114, 115
-підготуйте презентацію на тему: "Статево-віковий склад населення України"

Тема: Механічний рух населення. Міграційна політика держав.
                  Українська діаспора. (01.04.20)
        Мета: формувати в учнів систему знань про причини і види міграцій; ви­значити основні напрямки міграційних потоків у світі та Україні; розкрити особливості розселення українців у світі; продовжувати формувати навички роботи зі статистичними показниками; стимулювати активну пізнавальну діяльність, інтерес до вивчення географії населен­ня і демографії;  виховувати повагу та почуття духовної єдності з українцями діаспори, толерантне ставлення до іммігрантів.
      
Хід вивченя теми
перегляньте відеопрезентацію


Складання таблиці за текстом параграфа
Особливості світових міграцій
Види  міграцій
Напрямки міграційних потоків


1.
Економічні, трудові
Латинська Америка, Азія,
Північна Африка, колишні країни СРСР
Країни Європи, Північної Америки, нафтодобувні країни Перської затоки

2.
Міграція висококваліфі-кованих  фахівців
Латинська Америка, Азія,
колишні країни СРСР
Країни Європи, Північної Америки, нафтодобувні країни Перської затоки , ПАР, Ізраїль


3.
Національні, релігійні, воєнні
Палестина,Ірак,Сирія,
Афганістан,Грузія, Азербайджан, Молдова, Україна,Північна Африка
Країни Європи,


4.
Екологічні
Радіаційне забруднення
(Чорнобильська АЕС,
«Фукусіма – 1»)
,висихання водойм (басейн Аральського моря в Казахстані та Узбекистані),
 урагани й повені (Новий Орлеан, США)
Внутрішні міграції




5
Нелегальні міграції
Колишні країни СРСР, Азія
Країни Європи,


Хвилі формування Української діаспори
Дайте  відповіді на питання, опрацювавши текст параграфа.
Хвиля міграції
Період
Причини
Країни, де сформувалася українська діаспора
Перша
З другої половини XIX ст. до Першої світової війни
трудові
США, Канада, Аргентина, Бразилія, країни Західної та Центральної Європи, Російська імперія (Поволжя, Сибір, Далекий схід)
     Друга
    Між двома світовими війнами
   Політичні, трудові; депортація
Америка , європейські країни; регіони Росії

    Третя
 Перші роки після Другої світової війни
    Політичні, трудові; депортація
     Австралія, США, Канада, Бразилія. Аргентина, Казахстан, Росія
  Четверта
    Після розпаду СРСР
   Економічні
   країни  Європи, Північної Америки, Ізраїль, арабські країни, Південна Африка
 Розгляньте мал. 114 Головні міграційні потоки в сучасному світі ст. 207
Запишіть визначення в зошит
Зовнішня міграція....
Еміграція...
Іміграція....
Діаспора...
Маятникова міграція...
Сезонна міграція...
вимушена міграція...
трудова міграція...
міграційна політика




Вивчіть параграф підручника 49, ст.206-208
Виконайте завдання в зошиті (фото у вайбер)
ПРойдіть тестування на сайті
https://naurok.com.ua/test/start/68114
2ауктикуму222222222


Тестовий контроль з теми: (18.03)
 «Карпати, Кримські гори. Чорне та Азовське море»
І варіант
І рівень (6 х 0,5 бала = 3 бала).
Виберіть  тільки  одну  правильну  відповідь.
1.Найбільша  затока  Чорного  моря:
   а) Джарилгацька;                  б) Каркінітська;                  в) Феодосійська;                 
 г) Одеська.
2.  Головною  частиною  Кримських гір  є:
   а) Головне пасмо;                б) Внутрішнє пасмо;           в) Зовнішнє пасмо.
3. Найбільша  затока  Азовського моря  є:
   а) Темрюцька;                      б) Арабатська;                      в) Бердянська;                   
  г) Сиваш.
4. В якому  напрямку  простягаються  Карпатські  гори;
   а) з заходу на схід;              в) з північного-заходу на південний-схід;
   б) з півночі на південь;       г) з північного-сходу на південний-захід.  
5.Для  яких  гірських  масивів  України  характерні  бризові вітри:
   а) Криму;                              б) Українських Карпат.             
6.В  якому  напрямку  ідуть  течії  Чорного  та  Азовського  морів:
   а) за  годинниковою  стрілкою;                                           б) проти  годинникової  стрілки.

II рівень(3 х 1 бал = 3 бала).
 1.Закінчіть  речення:  Українські   Карпати   і   Кримські   гори   виникли  в ...
2.Які  твердження  правильні:
   а) найвищою  частиною  Кримських  гір  є  Головне  пасмо;
   б) найвищою  частиною  Українських  Карпат  є  Вулканічна  Карпатська  обл.;        
   в) найвищою  частиною  Українських  Карпат  є  Полонинсько-Чорногірська  обл.
3. Виберіть  правильні  відповіді:
   а) для  Чорного  моря  середня  солоність  17-18%о ;
   б) Азовське  море  глибше  за  Чорне  море;
   в) Чорне  та  Азовське  море  утворилися  із  Сарматського  моря.

III рівень (2 х 1,5 бала = 3 бала).
1. Встановіть  відповідність:
            1) Чорне море                                 А) Феодосійська затока
                                                                    Б) острів Зміїний
           2) Азовське море                          В) Джарилгацька затока
                                                                 Г) протока Босфор
                                                                      Д) Арабатська Стрілка.
2.Встановить  співвідношення  між  колонками:
          1) куеста                                            А) вершини гірських хребтів
          2) кари                                               Б) куполовидні підняття
          3) полонини                                      В) Мужієвське родовище
          4) лаколіти                                        Г) асиметричні гори
          5) золото і уран                                Д) льодовикові поглиблення.

IV рівень (1 х 3 бала = 3 бала).
1 .Проаналізуйте  причини  і  наслідки  негативних  фізико-географічних  процесів  і  явищ  в Українських  Карпатах.  Запропонуйте  власні  шляхи  і  напрямки  щодо  їх  запобігання.

 Відповіді у вайбер

ТемаКількість населення в світі  та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення: природний рух, міграції. (20.03)


Мета.  Поглибити знання про кількість населення у світі і Україні, найбільші країни за кількістю населення; Сформувати знання про причини зміни кількості населення; поняття «природний та механічний рух», «демографічний вибух», «демографічна криза», «демографічна політика». Ознайомити з дослідженнями П. Чубинського. Пояснити демографічну ситуацію, що склалася в різних регіонах України.
                                                              Хід роботи
Прийом «Дивуй» Скористайтесь  сайтом «Население Земли – счетчик населения мира»  – https://countrymeters.info/ru/World і дізнатись про сьогоднішню чисельність населення планети.
Так, сьогодні на планеті проживає майже 7.7 млрд осіб. Числа швидко змінюються. Сайт в режимі онлайн дає розгорнуту характеристику населенню світу і кожної країни окремо. Можна проводити аналогію і порівнювати показники і країни. 
Прийом «Дослідницька лабораторія»
Задайте на сайті у пошуку країни Китай і Індію та визначте їхні чисельності. Порівняйте із даними, що надаються у підручнику. Отже, за чотири роки Китай «зріс» майже на 31 млн осіб, а Індія – більше ніж 60 млн осіб. Ви легко скажете, що темпи росту населення в Індії вдвічі вищі, ніж у Китаї. І якщо різниця у чисельності цих двох країн у 2015 році складала  58 млн осіб, то сьогодні вона зменшилась до 28 млн осіб. Порівняйте, якою була чисельність на планеті у різні історичні часи (підручник, табл. «Зміна кількості населення Землі»). Чому відбуваються постійні зміни у характеристиках населення, до чого вони призводять, для чого вони потрібні і яка наука займається їх вивченням?
 Вивчення нового матеріалу
Нині в цивілізованих країнах переконані, що найбільша цінність – людина. Країна може бути багатою і розвиненою коли вона має інтелектуально розвинених і творчих людей, які є головний ресурсом країни. Знання про кількість населення, його склад, закономірності його розміщення необхідні будь-якій державі. І відомості розповідають про процеси, що відбуваються в країні, дозволяють прогнозувати кількість  трудових ресурсів і аналізувати зміни в структурі населення, а також використовуються під час розміщення різних виробництв. Сьогодні на уроці ми дізнаємося про кількість населення в світі  та Україні, чинники, що впливають на неї: природний рух, міграції. На наступних уроках ми вивчимо статеву і вікову структури, розселення, етнічний і релігійний склад, а також зайнятість населення.
Прийом «Подорож у слово»
Демографія (з грецьк. народоопис) – наука про склад і рух населення та закономірності його розвитку.
Населення – сукупність людей, які постійно проживають на певній території.
Проблемне запитання уроку
До чого призводить невпинне збільшення населення у світі і стрімке зменшення населення в Україні?
 Прийом «Дослідницька лабораторія»
Прошу повернутися до сайту «Население Земли – счетчик населения мира», вибрати нашу країну і дізнатися про її чисельність.
Порівняйте останні дані сайту і інформацію підручника (Мал. 190. Зміна кількості населення України у ХХ-ХХІ ст.). Яка спостерігається картина? З 1897 р. до 1993 р. від 28.8 млн осіб до 52.2 млн осіб. А вже від 1993 р. до 2014 р. чисельність населення зменшилась майже на 7 млн осіб.
Які ж чинники впливають на кількість населення?
Прийом «Подорож у слово» (запишіть в зошит терміни)
Природній рух населення – зміна кількості населення внаслідок процесів народжуваності та смертності.
Природний приріст – різниця між показниками народжуваності і смертності.
Відтворення населення – безперервний, постійно повторюваний процес зміни поколінь через народження і смерть.
Механічний рух – переселення населення між територіями.
Демографічний вибух – різке збільшення кількості населення внаслідок стрибкоподібного зростання його природного приросту.
Старіння населення – зростання частки людей похилого віку у віковій структурі населення.
Депопуляція – зменшення кількості населення внаслідок від’ємного природного приросту.
















V. Домашнє завдання
1. Опрацювати §48, вміти читати діаграми, схеми, таблиці, прочитати додаткові рубрики «Україна дивовижна», «Рекорди України»
2. Вивчити всі нові поняття.
  1. Скласти три різнорівневі цифрові тести за новим матеріалом.



Немає коментарів:

Дописати коментар