пʼятниця, 20 березня 2020 р.

Навчання під час карантину 6 клас

ГЕОГРАФІЯ 6 КЛАС 
Тема на  30.03.20
Тема: Штучні водоймиі водотоки: ставки, водосховища, канали. Льодовики - багаторічні природні скупчення льоду. особливості їх утворення і поширення льодовиків.
Мета: сформувати знання про штучні водойми, льодовики та багаторічні скупченя льоду.; розкрити практичні вміння визначати географічне поження водосховищ за картами атласа.
Хід вивчення теми

 Перегляньте відео


Завдання 1. Запишіть в зошит визначення понять. (ст підручника 184-185)

  • Штучні водойми.....
  • Канали...
  • Знайдіть на карті: Суецький канал, Панамський канал, Північнокримський і Каховський                                            канали
  • Водосховище....
  • Знайдіть на карті: Київське, Канівське, Кременчуцьке, Дніпрдзержинське, Дніпровське, Каховське водосховища
  • Ставок....


ЛЬОДОВИКИ
перегляньте відеопрезентації



Завдання 2. Розгляньте карту атласу. Знайдіть на ній межі багаторічної мерзлоти.
Визначте, якою має бути висота гори, що на її вершині утворився льодовик, якщо літня температура повітря біля підніжжя + 10 С

Опрацюйте текст підручника, параграф 45, 46.


Тема на 01.04.2020
Тема: ПІДЗЕМНІ ВОДИ, умови їх утворення і залягання в земній корі.    Термальні й мінеральні води.
Мета: формування знань про підземні води та умови утворення підземних вод; поглиблення знань про властивості гірських порід та властивості води; вдосконалення вмінь працювати з навчальним матеріалом, аналізувати його, робити висновки; виховання бережливого ставлення до водних багатств.

Базові поняття: підземні води, водопроникні та водостійкі гірські породи, ґрунтові води, артезіанські води.
Хід вичення матеріалу

 Прийом «Вайбер- тест»
• Місце впадіння річки в іншу річку, озеро, море, океан це:
а) виток;                            б) гирло;                      в) вододіл.
• Верхові болота переважно живляться:
а) атмосферними опадами;
б) підземними водами;
в) водопроводом.
• Переважна частина сучасних льодовиків знаходиться:
а) у районі екватора;
б) у районі тропіків;
в) за полярними колами.
• У горах льодовики утворюються:
а) вище за снігову лінію;
б) нижче за снігову лінію;
в) на рівні снігової лінії.
• У північній півкулі основна маса покривних льодовиків зосереджена:
а) в Антарктиді;                      б) у Гімалаях;                  в) у Гренландії.

1.Утворення підземних вод та їх властивості  (перегляньте презентацію)

Відсутність поверхневих вод у пустелях природа компенсувала по-своєму. Так, певним парадоксом є відкриття у ХХ ст. підземних “морів” – величезних резервуарів прісної або солонуватої води під пустелями. Вони залягають на різних глибинах. Наприклад, в африканській пустелі Сахара верхня межа підземного водного сховища знаходиться на відстані 150-200 м від поверхні. Отже, під землею накопичено величезні запаси прісної води. Але утворювалися вони дуже повільно – мільйони років. Тому їх швидке відновлення неможливе.
Підземними називають води, які містяться у земній корі. Вони можуть перебувати, як і поверхневі води, у трьох станах: у вигляді рідини, льоду або водяної пари.
2. Умови залягання та типи підземних вод
Уявіть собі територію, верхній шар якої складає водопроникний пісок, а нижче залягає водотривка глина. Під час опадів, що надходить на цю ділянку суходолу, вода швидко пройде крізь пісок та затримається на глині. При цьому сформується водоносний шар, який поступово заповнить всі пори у піску. В земній корі чергуються водопроникні та водотривкі гірські породи. Тому підземні води розташовані в земній корі на різних “поверхах”.
 У верхньому, найближчому до поверхні шарі гірських порід та в ґрунті, знаходиться верховодка. Ця вода сезонна: її наявність залежить від пори року. Верховодка з’являється після дощів або танення снігу, а в тривалу засуху, зовсім зникає. Ці води нагадують підземні брудні “калюжі”, які лежать на окремих ділянках водотривких порід, й не мають течії.
Глибше залягають ґрунтові води. Вони, на відміну від верховодки, існують постійно і стікають у бік похилу водотривкого шару порід, на яких формуються. Ґрунтові води існують постійно, проте їх рівень значно коливається. Вони живляться атмосферними опадами. Тому в наших широтах їх рівень значно підвищується навесні після танення снігу, а також під час літніх злив. Копаючи криниці, люди дістаються ґрунтових вод. В них легко спостерігати коливання рівня води. Так навесні, води в криниці більшає й вона стає каламутною. Наприкінці літа, навпаки, її бракує.
Ще на “поверх” глибше залягають міжпластові води. Вони сформувалися між двома водотривкими шарами гірських порід. Потрапити в цей шар воді набагато складніше. Це відбувається лише у тому місці, де водоносний пласт виходить на земну поверхню. Тому міжпластові води поповнюються дуже повільно й мають постійний рівень кришталево чистої води. До них можна дістатися за допомогою свердловин, які пробурюють крізь водотривкі шари. Іноді у глибоких ярах чи долинах річок вони також, як і ґрунтові води, утворюють джерела.
2.Заповніть  таблицю в зошитах.
Основні типи підземних вод
Умови утворення
Живлення
Господарське використання
Ґрунтові води
Утворюються на першому від поверхні водостійкому шарі
Атмосферні опади, підтікання водоводів
Використовується як питна вода (будування колодязів), однак якість води може бути поганою через близькість до поверхні
Міжшарові води
Утворюються між двома водостійкими шарами
Атмосферні опади
Використовуються для водопостачання, вирізняються високою якістю; мінералізовані води використовуються для лікування

4. Робота підземних вод та її наслідки.
У товщі земної кори, розмиваючи й розчиняючи осадові породи, підземні води утворюють карстові підземні печери, озера, річки.
Підземні води спричиняють катастрофічні явища, наприклад зсуви. Вони поширені на схилах річок (райони Києва, Дніпропетровська та ін.) і морів (райони Одеси, Ялти). Зсуви руйнують дороги, будівлі, знищують сільськогосподарські угіддя. Для запобігання зсувним явищам укріплюють схили, висаджують дерева, відводять грунтові води.
Завдання.
1. З’ясуйте, які мінеральні води є на території України та вашої області.
2. Спробуйте відшукати родовища мінеральних вод на фізичній карті України.
 «Географічний практикум»
Завдання. Використовуючи таблицю в зошиті «Основні типи підземних вод», зробіть порівняння, з’ясувавши спільні риси та відмінності цих типів.

Опрацюйте текст підручника, параграф 47. 
Знайдіть джерело на плані мсцевості. Поясніть, чому воно утворилося саме в цьому місці.


Тема: Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок.(16.03.20)
Мета: 1) навчальна: сформувати в учнів уявлення про живлення та водний режим річок, вивчити поняття «живлення річки» та «режим річки», виявити особливості роботи річок;
2) розвивальна: формувати вміння аналізувати інформацію та виявляти причинно-наслідкові зв’язки;
3) виховна: виховувати бережливе ставлення до довкілля.

Основні поняття: водним режимом річки, дельтами
https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=5385773139142947049#editor/target=page;pageID=6800142517549370582;onPublishedMenu=pages;onClosedMenu=pages;postNum=0;src=pagename


Тема:Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші та найглибші озера Земної кулі. (18.03)
Мета:продовжити формувати в учнів систему знань про озера, показати їх практичне значення, навчити розрізняти за картою стічні та безстічні озера; продовжувати формувати навички роботи з фізичною та контурною картою; виховувати дбайливе ставлення до водних багатств.
Опорні поняття:річка, води суходолу, тектонічні  рухи, живлення річки.
Базові поняття: озеро, типи озер, водосховище, канал, ставок.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-ozera-h-riznomanitnist-za-ploscheyu-pohodzhennyam-ozernih-ulogovin-solonistyu-84172.html
https://naurok.com.ua/test/start/61061

 Тема :Болота, особливості їх утворення та поширення.
Мета:забезпечити в ході уроку засвоєння понять про болота та процеси, які сприяють їх утворенню, про рослинний та тваринний світ, активізувати уявлення про значення боліт.  Розвивати критичне мислення, вміння аналізувати, робити висновки. Виховувати навички співпраці на уроці, пізнавальний інтерес до навколишнього середовища, дбайливе ставлення до природи Землі.
перегляньте відео





Немає коментарів:

Дописати коментар